• سه شنبه ١٧ بهمن ١٤٠٢-١٤:٢٥
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٤٢٨
در صحن شورا صورت گرفت

عوارض صدور مجوز آنتن‌ها و دکل‌های مخابراتی 40 درصد گران شد + گزارش تصویری

همزمان با دویست و چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی عوارض صدور مجوز تأسیسات شهری (آنتن‌ها و دکل‌ها) در سال ۱۴۰۳ تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، در جریان برگزاری دویست و چهاردهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، بررسی لایحه شهردار تهران در خصوص«عوارض صدور مجوز تأسیسات شهری(آنتن‌ها و دكل‌ها) در سال 1403 » مورد پایش اعضای شورا قرار گرفت.
 
مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران در توضیحاتی ضمن ارائه گزارشی در این خصوص با بیان اینکه حداقل 30 و حداکثر ۳۵ درصد افزایش برای صدور مجوز نصب دکل پیش بینی شده است؛ اظهار کرد: عوارض تمدید مجوز در بودجه امسال حذف شده بود اما برای سال آینده 20 درصد طبق سنوات سالهای قبل پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: موضوع اخذ عوارض ارتفاع دکل ها هم در این لایحه از سوی شهرداری به شورا پیشنهاد شده است.
 
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید یک تصویر روشنی از رقم اخذ عوارض 30 تا 35 درصدی به لحاظ ارزش منطقه ای عنوان شود؛ ضمن اشاره به اینکه این عوارض از کسانی گرفته می شود که از مردم پول زیادی می گیرند و سهم خود را نمی پردازند، گفت: دکل های زیادی نصب شده و شرکت ارتباط مشترک شهر نیز دکل ها را جمع نکرده است؛ دکل های بدون مجوز باید جمع آوری شوند و در غیر این صورت، شرکت جمع می شود.
وی با تأکید بر اینکه باید با قدرت با نصب دکل های غیرمجاز برخورد شود، اظهار کرد: صریح می گویم که به شام و ناهاری می دهند و جلسات مفصلی که برگزار می کنند، نباید نگاه شود و حق مردم را باید از این شرکت ها گرفت باید دکل های بون مجوز سریعاً جمع آوری شود چرا که اگر این اتفاق نیافتد خود شما جمع خواهید شد.
رئیس شورای شهر تهران خطاب به رئیس شرکت ارتباطات گفت: نه تنها ما بلکه سایر اعضای شورا هم تا به حال شما را در صحن ملاقات نکردیم و متأسفانه هیچ ارتباطی با شورا نداشتید. بسیاری از شهروندان از وجود این آنتن ها شکایت داشتند اما علیرغم ارسال نامه های مکرر، متأسفانه دعوت شورا رد شد و احساس رهاشدگی این سازمان به ما تلقین شد.
 
حبیب کاشانی، خزانه دار شورا نیز در توضیحی عنوان کرد: اگر این افزایش به هر نحوی صورت بگیرد آیا مابه التفاوت این تورم ها و افزایش بر روی درآمد کارگران، کارمندان لحاظ می شود  که بعنوان یک ملاک ما برای سال 1403 30 تا 35 درصد افزایش تعرفه های مخابراتی داشته باشیم؟
وی یادآور شد که باید درهر زمینه ای رعایت انصاف برای مردم رعایت شود.
 
سید احمد علوی در این خصوص اظهار کرد: تمامی اپراتورها برای نصب دکل بایدمجوز قانونی از این این شرکت مذبور دریافت کنند و حق شهر را طبق مصوبه شورا پرداخت کنند. از این رو با توجه به گزارشی که ما از مراجع رسمی حاکمیتی اخذ کردیم؛ شاهدیم که یک شرکت پنج هزار دکل غیرمجاز در شهر نصب می کند و بدون اینکه حق شهرداری تهران را پرداخت کنند، فعالیت دارد. همچنین پرونده ۸۰۰ دکل غیر مجاز توسط شهرداری تهران به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شده و از مابقی آن کاسبی می کنند و حتی حاضر به توافق با استناد به بند ت تبصره 6 هم نشده اند.
وی افزود: به طور مثال، اگر مغازه داری بخواهد یک متر به متراژ ملک تجاری خود بیفزاید مشمول جرایم سنگینی از سوی شهرداری تهران می شود. اما چند شرکت با وجود تخلفات عدیده در نصب دکل های مخابراتی به ارتفاع، کف و سطح شهر تجاوز کردند و این مکانها متعلق به بیت المال است؛ لذا این شرکت باید نسبت به این موضوعات پاسخگو باشد و این 35 درصد از این شرکت ها اخذ شود.
 
محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در ارائه پیشنهادی با بیان اینکه ما در قانون درآمدهای پایدار آمده است که ما میتوانیم همسو با افزایش تورم میزان ارقام عوارض را افزایش دهیم گفت: این پرداخت مشمول مشترکان خدمات گیرنده مخابراتی نخواهد بود از این رو میتوان طبق قانون ما تا سقف 45 درصد این عوارض را از شرکت ارتباطات اخذ کنیم.
در پایان بررسی این لایحه، پیشنهاد مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ عوارض صدور مجوز نصب دکل های مخابراتی تصویب شد.
 
گزارش تصویری این جلسه را در لینک زیر ببینید:
yun.ir/0qxzyc
 
کد خبر: 6-214

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: